Mezi pokročilejšími a profesionálními DJs budete těžko hledat takového, který by pěl chválu na značku Behringer.
Možná že se budu opakovat, ale dnešní článek berte jako dobrou radu, která vám může ušetřit několik zbytečně vyhozených tisícovek, pocuchaných nervů a zničených ideálů.
Za svoji několikaletou djskou kariéru jsem měl pod rukama nespočet mixáků různých značek a provedení. Tento týden jsem se ocitl před mixpultem Behringer DJX 750 a mezi těmi všemi mixy, na které jsem kdy narazil, patří právě tahle hračka (doslova) na ty nejnižší příčky. Nebudu do podrobna popisovat kde a jak jsem na něj narazil, abyste si nemysleli, že se stýkám s lůzrama, ale jako profesionální mixpult se označit nedá ani omylem (ostatně jako jakýkoli jiný výrobek značky Behringer).
Z obchodního hlediska chápu trend designově imitovat populárnější a o krapet spolehlivější přístroje známých značek, nechápu ale jak se výrobce vůbec odváží takový zmetek označit jako Professional. Samozřejmě že i DJX 750 je napodobenina známějšího Pioneeru, který má možná o třídu lepší zvuk a přibližně o půl roku delší výdrž komponent.
Tam, kde jsem měl možnost si tuhle příšernost osahat, je v kurzu techno a trance, takže nějaké fundovanější zvukové hodnocení nyní vynechám, každopádně i to málo, co jsem měl možnost si pustit, znělo skutečně příšerně (a teď nemluvim o hudebních stylech, ale o zvukovém podání mixáku).
Behringer nijak nepřekvapil, ani Philip TBC z tohoto mixu není nijak odvázaný a já mu musím dát za pravdu, nemluvě o tom, že Philip TBC jistě testoval fungl nový přístroj, zatímco já jsem hrál na mixáku, který měl už asi něco za sebou a u kterého praskaly korekce…
DJX750 už na první pohled působí velmi laciným dojmem, že se to musí rozsypat, jen se na to člověk špatně podívá. Jako největší pitomost považuji umístění killů hned vedle crossfaderu. Při zběsilejším šavlování si můžete lámat hlavu nad tím „proč to kurva nehraje?“ a až po chvíli zjistíte, že to malé světélko signalizuje ořez některého pásma. Záběr šavlí a nastavení průběhu crossfaderu taky nejsou nijak přesvědčivé a scratchovat bych se na tom vážně bál. Do laborování s efekty se uživatel pouští na vlastní nebezpečí, protože se to dá jedním slovem označit jako chaos. Použití efektů v mixu vyžaduje patřičnou přípravu a trénink, každopádně pokud plánujete s DJX 750 někde vystupovat a s těmi suprovými efekty se blýsknout před publikem, dost možná, že vás obecenstvo vypíská…
Důrazně varuji všechny potencionální zájemce před koupí tohoto mixáku! Leda že byste se chtěli před kamarády předvést, jak vám hezky svítí a bliká mixák, pokud ovšem do některého výstupu zapojíte zesilovač a bedny, budete akorát pro smích!
Já hraji již 5 let mám sice techniku Pioneer ale co se týče tohodle mixu tak kámoš co se u mě učí tak si ho koupil na začátek.Já sám Behringeru taky nevěřím ale měl jsem možnost si na něm u něj doma zahrát a zas tak špatnej taky není.Sice kvalita zvuku je na hodně nízké úrovni a ty digitální efekty nejsou taky nic moc ale ja si myslím že když se DJ ke svímu mixu chová pěkně a udržuje si ho tak si myslím že by mohl něco vydžet.Sice z mím mixem od Pineeru DJM 800 se to nedá rovnat ale na naučení si myslím že je to hodně muziky za málo pěněz.