Přeskočit na obsah

Také se vám seká Left4Dead?

Na téma L4D ještě jednou. Konkrétně jak vyřešit jeden nepříjemný trabl s občasným zasekáváním hry.

Hraní Left 4 Dead se jednoho dne začalo škubat, na několik vteřin, zvuk se zacyklil do smyčky a v průběhu hry nešlo nic dělat, jenom čekat až se to zase vzpamatuje. Kdyby se to stalo jednou za hru, tak bych to překousnul, ale tento problém se opakoval takřka každou minutu…

Sem tam si najdu chvilku a asi tak dvakrát do měsíce L4D spustim, vybrat si quick match v Survival módu a zkusit získat zlatou medaili s partou náhodných spoluhráčů.

Ono zmiňováné chvilkové zamrzání v průběhu hry jsem přisuzoval chybě serveru nebo nějaký výpadek na lince. Jindy se ten záškub projeví ze začátku a potom už třeba vůbec během jedné mapy. Jistě mi dáte za pravdu, že v Survival módu, kde jde o vteřiny může být každý lag fatální a pokud se takový zásek protáhne třeba až na 10 vteřin, tak to je pak špatné…

Že se nejedná o chybu na straně serveru jsem zjistil až teprve před pár dny, na nových mapách a zasekávalo se mi to i zde. To už bylo jasné, že chyba není nikde jinde než na mém hardwaru.

Prošel jsem několik zahraničních diskuzí, kde někteří uživatelé řešili stejný problém a leckdy padlo celkem radikální řešení od přeinstalování hry, ovladačů, nebo celého systému. Přitom řešení pro vícejádrové procesory je jednoduché.

Do vývojářské konzole (tlačítko ~, pokud vám nefunguje, v nastavení klávesnice – Developers console – enabled) zadejte parametr:

mat_queue_mode 0

Tento příkaz řeší problém, který vzniká při vzácné konstelaci vícejádrových CPU a nových ovladačů speciálně v L4D. Pomohl mi k plynulé hře, k lepším časům v Survival módu a jistě pomůže i ostatním hráčům, kteří mohou mít stejný problém ;)


Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..