ln.cz banner

Bylo vás tu 10 000

Dnes navečer počitadlo Toplist ukazovalo 10 000 přístupů. Analytics od Google je o pár stovek lidí pozadu, protože tam jsou nastavené některé vyjímky a počítání provádí trochu jinak, ale i tam se brzo rozsvítí pět cifer .

TOPlist

Teprve před rokem jsem tak dumal, kam ta technologie a internetizace spěje a bylo mi jasné, že doba a pokrok se nedá zastavit a pokud už dnes existuje něco, co bude v budoucnu běžně používané, samozřejmé, nebo důležité a bude to přinášet jisté výhody, je dobré s tím začít už teď, aby měl člověk náskok.

Prostě je to tak nějak normální, že se u nás nové služby a technologie pohodlně zabydlují a my si na ně snadno zvykáme a za pár let si bez nich těžko někdo dokáže představit svůj život.

Co vy? Trápilo vás, když jste si před deseti lety zapoměli doma mobil nebo notebook? Pokud jste tedy něco takového vůbec měli… A co dnes? Když cestou do práce nebo do školy zjistíte, že nemáte mobil, kolik z vás se vrátí? Koho z vás třeba před pěti lety napadlo že pokud bude chtíl například letenku, zamluvit lístky do kina, nebo levně nakoupit, bez internetu to nepujde? Co třeba Twitter? Já se na to stále koukám trochu s odstupem, ale je mi jasné, že to bude brzo naprostou samozřejmostí, ne-li povinností.

Denně přibývají stovky/tisíce nových blogů. Některé slouží jen jako blogísek pro pubertální slečny k publikování vykopírovaných textů z cizích webů, jiné blogy slouží jako fotoalbum nebo nástěnka pro známé a kamarády, někdo jiný má potřebu sdělovat světu něco důležitého, někdo jiný má potřebu prostě jenom psát, protože je grafoman, někdo skutečně používá blog jako svůj deníček, někdo publikuje za jistým účelem.

I já jsem v lednu 2008 založil nejprve na blogger.com svůj blogísek, protože jsem začínal s www a chtěl mít nějakou svoji stránku, kde si můžu vyzkoušet různé SEO praktiky a sledovat výsledky.

Ze začátku to tedy nebylo příliš tak vůli SEO, ale protože jsem chtěl vyzkoušet něco nového a připadalo mi, že blog má každý a vlastně pořádně netušil co od toho očekávat. Jsem rád, že mě to nepustilo, protože díky blogu se snad naučím vyjadřovat srozumitelněji, snažím se psát bez pravopisných chyb a rozšiřuji přehled a znalosti o daném tématu. Jde o ten pocit, že něco tvořím a něco vzniká a rostoucí návštěvnost a komentáře jsou dobrou motivací.
Navíc dnes to není nutnost, ale jak jsem zmínil výše, brzo bude mít velký význam a hodnotu, když bude mít člověk svůj webový prostor, prostě svoje hřišťátko, kterým se bude ve virtuálnu prezentovat a bude to mít informační hodnotu i pro ostatní…

Ještě v březnu 2008 blog neplnil účel tak jak by měl. Pár článků, většinou jen pozvánky na akce a nebylo to nic moc. V tu dobu jsem si prohlížel statistiky a udivilo mě, že i přes tak mizerný obsah je několik přístupů z vyhledávačů na některá hesla.

Už tenkrát jsem dobře věděl, že web bez návštěvnosti je zbytečný web a tak bylo na čase s tím něco dělat.

Jednoduše občas vypustit několik písmenek do internetu, roboti je zaindexují a zařadí do výsledků vyhledávání. Jak prostý a přitom mocný princip.

A od té doby vznikaly články za konkrétním účelem.Samozřejmě existují vyjímky, ale i ty se nakonec počítají. Věděl jsem, co mají roboti rádi a co se jim naopak nelíbí. Snažil jsem pravidelně publikovat články. Kvality různé, ale důležité je, že mají nějaký obsah. A co je nejdůležitější, všechny zápisky jsou moje vlastní, což je vpodstatě jediná možná cesta zalíbit se robotům, co nemají rádi kopírování cizích textů.

Stále mě baví poznávat další možnosti optimalizace a mnozí čtenáři již určitě zaregistrovali, že každý další článek je psán tak, aby obsahoval důležitá klíčová slova, nebo aby článek konkrétního zaměření měl dost odboček od tématu, kam se dá nasázet spousta dalších hesel :) Důležitým prvkem je před každým novým článkem si vygooglovat, jestli náhodou už podobný text někdo nenapsal, nebo jestli někde nejsou lepší informace, než ty, které se chystám zapsat, nebo jestli někdo jiný lépe optimalizoval na konkrétní hesla.

V létě se blogování dostalo na Kekel, protože pod blogger.com jsem měl omezené možnosti a pokročilejší optimalizace a další fungování robotů, které jsem chtěl poznat, tam prostě nebylo možné aplikovat.

10 000 přístupů za necelých 130 dní znamená, že jsem se něco málo naučil. Není to tak dávno, co jsem slavil stovku a předpovídal, že 10 000 návštěv pokoříme ještě letos :)
Průměrná denní návštěvnost nespadla už více jak 2 měsíce pod stovku a to už má trochu smysl začít experimentovat s reklamou, ale není to žádná sláva. Budu se muset ještě hodně snažit, abych na výdělcích z reklam zbohatnul. Ale o to mi tak ani nejde. Největší bohatství jsou zkušenosti nasbírané za ten skoro rok co jsem blogger .

Jsou v tom i další věci. Vědomí, že můžu oslovit tisíc lidí týdně. Můžu jim předhodit to, co budu chtít já, můžu jim připravit takové prostředí, kde si snimi můžu pohrát a budu vědět, že jsem to nehodil jen tak do prázdna. Ať už to je plakát na akci, nebo malá reklama pro známé, prostě to má potenciál a svou cenu. A samozřejmě platí, že každý další článek nebo komentář znamená další klíčová slova, která se v budoucnu můžou vyplácet zlatem.

No a vo tom to je :)

Blogování mě stále baví, ikdyž jsem poslední dobou trochu zlenivěl a blog se moc neaktualizuje a jede spíš ze setrvačnosti.

To ale neznamená, že na blog kašlu. Brzo chystám více user friendly podobu a přístupnost. Přidám několik pluginů a možná i nový vzhled (ikdyž tmavá mi vyhovuje nejvíce). A samozřejmě další články budou přibývat také :)

Díky všem, co se na té desetitisícovce podíleli. Díky všem, kterým se moje žvásty líbí a odebírají RSS. Díky všem, co zanechají komentář, přidají odkaz, nebo zalinkují. Díky ;)


2 thoughts on “Bylo vás tu 10 000”

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..