Přeskočit na obsah

Servis sluchátek Koss

Nejedná se o PR článek, ale tomuhle prostě musím udělat reklamu, protože servis v Kossu opravdu mile překvapil svojí rychlostí.

Se sluchátky značky Koss se určitě mnozí zvás už při nějaké příležitosti setkali a někteří z vás jistě nějaké ty sluchátka Koss určitě budete mít doma nebo třeba právě na uších (tipuji nejčastější a nejoblíbenější Koss Porta Pro).koss sluchátka

Jednoho krásného dne jsem si pořídil sluchátka Koss UR20, jakožto nástroj a pomůcku pro mixování. Jedná se o DJ sluchátka, proto od nich nelze očekávat žádnou hi-fi reprodukci, ani super pohodlné celodenní nošení. Důležité je, že dokáží docela uspokojivě odizolovat okolní hluk (stejně je mám při hraní jen na jednom uchu, ale alespoň to jedno ucho) a když se píchnou do mixu, který není zrovna na domácí použití, tak v nich i něco bude slyšet.

Při míchání stejně potřebuju akorát chytit první dobu a řídit se podle rytmu (který zprostředkovávají basy,hajtky, nebo bordel-to už je jedno), většinou ten track znám, takže mi stačí ta první doba a při mixu stejně poslouchám master. Na takové potřeby jsou sluchátka za necelou tisícovku (dnes už možná budou stát víc) naprosto ideální.

Teď si zkusím rozpomenout, co všechno už UR20 zažily:

  • Odehrály desítky akcí, často jako jediné erární sluchátka toho víkendu, protože si ostatní páni djové donesli jenom desky.
  • Často zastoupily funkci mikrofonu a ještě častěji tuto funkci vykonávaly bez mého vědomí.
  • Několikrát za večer vytahování a zapojování do mixáku, který měl úroveň hlasitosti sluchátek vykrouceno na max.
  • Extrémní podmínky jako je např. děšť, kouř, popel, vylité pivo, vykalenci (prostě klasický free open air). Když se našel nějaký výjimečný dj, který měl s sebou svoje sluchátka, často mu ty moje upadly na zem do bláta a on po nich celou hodinu a půl svého setu šlapal.
  • Transport ve stísněném prostoru batohu s ostatními krámy (mnohdy jsem ten batoh ani nemohl zavřít) a občas debilní vtípky některých jedinců: „Hele, proč máš překroucený sluchátka?“ vzal sluchátka a překroutil je jako když se ždímá prádlo…

Někdo by řekl náročný provoz, já říkám běžné používání. A po takovém používání se dá očekávat nějaká únava materiálu nebo technické problémy.



Zhruba po dvou letech se začala projevovat první závada. Nejvíce namáhaná část kabelu hned za jack konektorem jevila známky opotřebení. Ne na pohled, ale na poslech. Ono je to pochopitelné, většinou se sluchátka zastrčí do mixu a kabel visí směrem dolů nebo do strany. Když se tohle bude dělat často, kabel se bude často ohýbat právě za konektorem a praskání ve sluchátkách (následované později úplnou hluchotou pravého sluchátka) bude znamení, že ohýbací cykly drátku jsou sečteny. Upřímně, první závadu na sluchátkách bych čekal úplně někde jinde, vzhledem k zacházení jsem tipoval, že se první zlomí plastová ramínka na kterých drží celý náušník.

Musel jsem se rozhodnout: Poslat to na reklamaci a čekat x týdnů na vyřízení, nebo si to spravit sám za deset minut? Takže jsem vzal do ruky štípačky, pájku, kabel o pár centimetrů zkrátil a napájel si nový 3,5mm stereo jack ze šuplíku.

Trochu jsem se obával o zánik doživotní záruky, ale byl jsem ujištěn, že ty sluchátka můžu třeba rozemlet na prach a vždycky mi pošlou nové :)

Doživotní záruka s sebou přináší nutnost registrace, ale získáte tím skutečně doživotní servis vašeho zboží. Jako registrovaný zákazník mám ne dva, ale tři roky bezplatného servisu a po třech letech bude případný servis stát jen pár stovek.

Moje Koss UR-20 po vlastním zákroku sloužily bezproblémů ještě nějaký měsíc, ale pak zničeho nic opět pravé sluchátko přestalo hrát. Tentokrát to není ukroucený konec kabelu, teď už je něco špatně v samotném sluchátku. Ostatně sluchátka se špatně čistí a po těch letech ani nijak extra nevoní. Oproti některým hypermarketovým posluchárnám v regálech s CD jsou tyhle moje sluchátka ještě ve vynikající kondici, ikdyž hraje jenom jedna strana.

Nedá se nic dělat, s tímhle si už neporadím, takže sluchátka putují do svého původního obrovského obalu, vyhledám a vytisknu e-mail s potvrzením o registraci, kde je uvedená i poštovní adresa pro reklamace a druhý den to posílám s doklady a popisem závady doporučeně poštou.

Po týdnu a pár dnech je balík zpátky a já radostně jásám, že to bylo tak rychlé. Radost vydržela jen krátce, protože na balíku je nápis VRÁCENO ZPĚT. Kde se stala chyba? Servis Koss za ty dva roky přesídlil na jinou adresu a ta z potvrzovacího e-mailu už neplatí. To jsem ovšem nemohl vědět (kdyby na poště existovalo něco jako redirect, měl bych po starosti), proto zjišťuji novou (tentokrát správnou) adresu a znovu posílám sluchátka do Ostravy.

Že to byla správná adresa se potvrdilo za dva týdny a několik dní, kdy dorazil balík zpátky. Nejprve jsem ho nevěřícně prohlížel ze všech stran, jestli tam zase nenajdu zprávu o vrácení.

V servisu bleskově vyměnili nehrající sluchátko a kabel a nyní mám sluchátka jako nové, ikdyž mě to stálo dvakrát poštovné. Proto doufám, že tento článek poslouží všem, kteří se chystají něco reklamovat. Před odesláním (čehokoli) si raději zkontrolujte adresu, jestli se servis nepřestěhoval, nepřejmenoval, případně jestli nezkrachoval, ušetříte nervy a peníze za poštu ;)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..