Přeskočit na obsah

GTA IV patch 1.0.6.0

S posledním opravným patchem se zřejmě blýská na časy. Patch 1.0.5.0 jsem nějak přešel, ačkoli jsem o něm věděl, nikde nebylo napsáno, že je to oficiální patch a nejspíš jsem neměl ani čas ho zkoušet. Tentokrát jsem si trochu času našel a vyzkoušel patch 1.0.6.0, který má podle popisku zlepšit stíny a jejich jemnost, zlepšit celkové vykreslování města, odstranit Rockstar Social Club, přidat měsíc se simulovanými lunárními cykly, lépe hospodařit s pamětí a ještě opravit několik menších bugů.

Instalačka stažená odsud taky nepůsobí nijak věrohodně, ale skutečně odstraňuje zbytečný balast jménem Rockstar Social Club a hlavně nijak nezasahuje do spouštěcího exe souboru. Po instalaci patche jsem se už natahoval do poličky po krabičce s originálními disky, ale ještě předtím mě napadlo hru pokusně spustit, jaká chybová hláška vyskočí tentokrát. Překvapivě žádná chybová hláška, objevilo se logo se znělkou Razor 1911 a hra se normálně spouští, zobrazuje se úvodní text a pod ním vyskakuje ATL + Home pro Games For Windows Live, tahle chyba mě praštila do očí už v Bioshocku 2 a jsem zvědav jestli to někdy opraví. Takže crack pro patch 1.0.4.0 funguje i po aplikování 1.0.6.0! To je vynikající a první rozumná věc, kterou Rockstar udělal v historii GTA IV. Úvodní obrazovka nabízí další doplňkové epizody do hry, ale je potřeba si je nejprve koupit, takže jediná aktivní zůstává samotná hra GTA IV.

Po zběžném krátkém otestování nezjištuji žádné výrazné změny k lepšímu. Naopak se mi zdá, že ty stíny jsou horší než předtím. Např stín od lampy na chodníku u silnice je patrný i po východu slunce i když lampa už dávno nesvítí. V nastavení lze sice stíny jakože nějak nastavovat, na kvalitu to má minimální vliv a na výkon taktéž (abych nekecal, na nejvyšší nastavení se hra citelně zpomalí a stíny jsou jemnější, ale rozdíly v kvalitě, nebo ve věrohodnosti jsou minimální).

GTA IV patch 1.0.6.0

Jedinou změnu jsem zaznamenal při loadingu (odchod z bytu na ulici, nebo při videoeditoru), který se zhruba o půlvteřinu zkrátil. Jinak žádné zlepšení nepociťuji, asi bych to musel hrát déle. Při rozlišení 1920×1080 jsou ty nedostatky mnohem patrnější a hraní není nijak zázračně plynulé ani na čtyřjádru. Přes den jsem rád, že to neklesá pod 30 snímků ze sekundu, v noci jsem rád, že to neklesá pod 20 fps. Občas se mi zasteskne po dvoujádrovém notebooku, kde jsem to hrával na 800×600 a kvůli sníženým detailům mi nedoskakovaly objekty při rychlém pohybu kamery, jen se občas překreslovaly textury na kusu aktuální mapy, což se děje stále i při nejvyšších detailech a nic s tím nejde udělat.

Ani poslední Catalysty 10.4 žádné zlepšení neznamenají. Je znát, že engine pro GTA IV je už od základu velmi špatně navržený, že byli vývojáři značně omezeni výkonem konzolí a konverze pro PC dopadla katastroficky. Patch 1.0.6.0 z GTA 4 neudělá plynulou hru bez grafických i herních bugů, ani neznamená žádné výrazné zlepšení. K tomu se možná dopracujeme až po několika dekádách opravných patchů. To vyhlazování této hře skutečně chybí. Nic lepšího zatím nemáme, můžeme pouze litovat vyhozených peněz za nepovedený a velmi mizerně optimalizovaný engine, který oproti předchozím dílům série GTA znamená minimum inovací…

1 komentář na “GTA IV patch 1.0.6.0”

  1. Mam ten patch 1.0.6.0 a stoji za hovno vobec nejde preinstaloval som ho na ten povodni patch 1.0.4.0 samozrejme novy patch 1.0.6.0 odstrani to otravne Rockstar Social Club comu som bol velmi rad lebo som myslel ze hra pojde aj bez toho ale bačou kar !!!!! ide. Vyskoci mi len razor 1911 zvucka razoru a nic potom dajaka chyba daco X a nejake cisla dalej a stale sa pusta dookola zvucka razoru a nic hru nespusti ta kar do toho patchu nevadi idem spät na odskušanu verziu 1.0.4.0.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..